NOC PERSEIDÓW/ perseids night

Zdjęcia wykonano w centralnej Polsce w nocy z 12. na 13. sierpnia 2016 roku.

The photographs were taken in central Poland at night 12/13-th August 2016.

IMG_1126_eG_mały IMG_1127_eG_mały IMG_1139_eG_mały

3 uwagi do wpisu “NOC PERSEIDÓW/ perseids night

  1. Oglądałam kiedyś Perseidy na wys. 4 tys. metrów n.p.m. Śmigały przed oczami – czuło się ich bliskość. Nie nadążałam z wymyślaniem życzeń… 🙂

    1. To musiało być przeżycie! Ja wybrałem się w ubiegłym roku po prostu poza miasto, żeby je podziwiać. Mimo,że nie było z pewnością nawet w przybliżeniu tak jak w Twoim przypadku, to i tak było pięknie. Momentami spadało ich na prawdę sporo. Niestety oczywiście, mimo że używałem obiektywu szerokokątnego, akurat zawsze perseidy spadały na tym fragmencie nieba, na który obiektyw nie był skierowany :/. Zaobserwowałem też jedno niesamowite zjawisko, czego najbardziej żałuję że nie udało mi się zarejestrować. Mianowicie, w pewnym momencie niebo przeszyła perseida kilkakrotnie większa od wszystkich poprzednich i późniejszych. Wyjątkowe było to, że nie rozbłysła i znikła po chwili, tylko żażyła się cały czas na tym samym odcinku przez dobrych kilkanaście sekund. Pierwszy raz w życiu takie coś widziałem, oby nie ostatni :). Pozdrawiam!

      1. One naprawdę robią wrażenie. A tam w Górach Kolorado byl jeszcze wiatr o sile ok. 80 km na godzinę. Leżałam w spiworze koło namiotu, bo w środku nie dało się wytrzymać tak szarpalo brezentem. Tu też sobie ciągle obiecujemy, że wytworny się za miasto na Perseidy, ale ciągle coś nam przeszkadza. Miłego dnia!

Skomentuj

